Wij nemen telefonisch geen (herhaal)recepten aan
Voor elk recept is een (digitale) handtekening van een arts verplicht. Hierdoor is het niet mogelijk om telefonisch een herhaalrecept aan te vragen. Om deze reden mogen wij niet direct aan de balie lege doosjes van geneesmiddelen in ruilen voor nieuwe geneesmiddelen.
Hierom hebben wij verschillende manieren om (herhaal)recepten via ons aanvragen:
- Automatische herhaalservice
- MijnGezondheid.Net of via de app MedGemak
- Herhaalnummerservice, zie hieronder Herhaalrecept
De herhaalnummers vind u alleen op het etiket van uw chronische geneesmiddelen. Dat zijn geneesmiddelen die u elke dag moet gebruiken. Er zijn ook medicijnen die niet voor herhaling in aanmerking komen zonder een nieuw spreekuurbezoek (bijvoorbeeld antibiotica). Of misschien is dit de eerste keer dat u het geneesmiddel heeft gehad. Wij mogen alleen chronisch gebruikte medicatie herhalen.
Het kan zijn dat uw huisarts geen medicatie van specialisten wil herhalen. Staat er geen herhaalnummer op uw etiket dan kan dit het geval zijn. Neem contact op met de voorschrijvende arts om een recept aan te vragen.
Medicijnen aanvragen die u niet elke dag gebruikt? Dat kan via uw (huis)arts.
Als u meer dan één medicijn wil aanvragen voor dezelfde persoon.
Klik op de plus naast de herhaalcode. Klik op de plus tot u voor alle medicijnen die u wil aanvragen een regel heeft. Zijn alle herhaalnummers ingevoerd. Dan kunt u op bestellen klikken. Zo worden al uw medicijnen in één keer bij ons besteld. Wanneer u dit niet doet kan het zijn dat wij niet al uw aanvragen zien.